Tjenesten Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på, er desværre ofte et resultat af du har, eller har haft Avast eller AVG.

Tjenesten Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på
Fejl : Tjenesten Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på. Brugerprofilen kan ikke indlæses

Møder du den her fejl med din brugerprofil når du vil logge ind i Windowos?

Har og bruger du (eller har brugt) AVG eller Avast antivirus? Det er sandsynligt de er skyld i det.

 

AVG og Avast

Påstanden er baseret på, at de i skrivende stund 2018 at 47 ud af 50 computere, vi har lavet med denne fejl, brugte AVG.

Hvad angår de tre andre, var der 2 med defekt harddisk, mens den sidste havde brugt AVG før.

Vi snakkede med en fra den lukkede Expert i Hadsten, og han var enig – de har oplevet samme fejl i Randers, hvor han arbejder nu.

Vi ved ikke helt præcist hvorfor denne fejl sker, men der sker en fejl i brugerprofilens filer. En mistanke er enten skrives der nogle forkerte informationer eller der slettes nogle vitale systemfiler for brugeren.

 

Der er 4 måder at lave fejlen på – men kun én rigtig.

Inden du går i gang, er det vigtigste at få dine data ud af computeren hvis du har fejlen Tjenesten Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på. Det gælder dokumenter, billeder mm.

Det vi skal lave nu kan slette din data hvis du er uheldig.

De fire måder at lave fejlen på er:

  • Lav en ny midlertidig bruger. Lås administratorbrugeren op med denne kommando i command promt: ”net user administrator /active:yes.” Træk herefter data ud, og reinstaller hele computeren.
  • Prøv at bruge den medlagte Windows dvd og repair eller en USB installationsdisk. Advarsel: vi har set, at den metode kan slette den defekte brugerprofil, så du ikke kan få dine data. Denne metode virker næsten aldrig.
  • Der er flere guider til, hvordan du kan lave nogle databaseændringer i regedit. Det giver næsten altid flere problemer.
  • Den rigtige metode: Slet alt, og reinstaller. Brug dog evt. den første metode, eller tag din harddisk fysisk ud af din computer og sæt den til en anden, for at trække data ud. Alternativ er at boote op i e ubuntu linux USB boot og kopierer dine data ud på en USB harddisk.
  • Prøv at rulle systemet tilbage hvis den tager backup. Vi oplever dog alt slettes i brugeren selvom den siger den genetablere en backup.

Reinstallation

Vi anbefaler en reinstallation, for efter alle de hurtige fix (dvs. nummer 2 og 3) vil problemet dukke op igen efter 1-2 måneder, selvom AVG afinstalleres.

Vi har set fejlen med AVG 2012, AVG 2013, AVG 2014 og AVG 2015. Både i gratisversionerne samt i betalingsversionerne. Vi mistænker, at det er en fejl, som sker mellem Windows og AVG, men at det er AVG, der er for dårlig – for det er langt fra den eneste fejl, vi har set på computere med AVG.

 

Harddisk fejl

Tjek harddisken evt. med en overfladescanning. Så du er sikker på, at der ikke er malware på din PC. Og skal du reinstallere, så overvej at skifte din harddisk til en SSD harddisk, hvis det er en af de mekaniske modeller.

 

Har du fejlen Tjenesten Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på eller spørgsmål?

Du kan altid kontakte os på 61303866 eller kontakt@hadstencomputer.dk

Denne fejl er opstået mange gange før 2020. Det er som om herefter er det ikke tit vi støder på den mere.
Du kan læse på microsoft om mange brugere der har denne fejl i sin tid. Se en af disse artikler og brugetjenesten på engelsk, klik her for at se den på Microsofts hjemmeside.