Reklamationsret og garanti er 2 forskellige ting. Her forklare vi lidt om forskellen.

Der er mange forklaringer på nettet, og de er generelt præet af hvem forfatterens publikum er. Vores er neutral.

Ærlighed

Det er vigtigt at være ærlig når man leverer et produkt tilbage der ikke virker. Det er ofte nemt at se hvis et produkt har fået et slag, ved for eksempel tab af produktet. Helt kontret, hvis du returnere et produkt, velvidende det er selvforskyldt, er det snyderi og bedrag, og dermed strafbart. Læs mere her.

Hvis man selv har ødelagt et produkt og man prøver at tørre den af på butikken hvor produktet er købt, kan det i værste tilfælde antages som bedrageri. Derfor er det vigtigt at være ærlig når man leverer et produkt tilbage.

Hvis man er ærlig, vil vi som butik gøre alt hvad vi kan for at få den ombyttet eller finde en god pris på en ny.

Alle butikker der får en ting der er reklamation, kan returnere produktet og få en ny. Men er det selvforskyldt er det rent tab.

Kommunikation

Med god kommunikation kan man finde en løsning der gør alle parter glade. Små virksomheder som vores lever på vores ry, så i de fleste tilfælde vil vi gøre alt hvad vi kan for at finde en løsning, der kan være positiv for alle parter.

Ombytning

Et produkt der er købt ved en fejl og skal ombyttes, skal også være i god stand og indpakningen skal være fuldt intakt, da vi ikke kan sælge et produkt hvor indpakningen er ødelagt. Sørg for at pakke et produkt forsigtigt op hvis du tror du skal have byttet produktet senere.

Ting der har været i øret eller lign. tager vi ikke retur hvis det er udpakket. Du vil ikke selv købe inears der har været i andres øre?

Kabler

Kabler til opladning af telefoner er ofte bygget på sådan en måde at ledningen knækker før hovedet gør, hvilket gør det mere sikkert for din telefon da hvis hovedet knækker kan det side fast i din telefon og kræve ydre reparation.

Et knækket kabel forekommer ofte af ryk eller riv i kablet i uhensigtsmæssige retninger. Et kabel bør fjernes fra en telefon med fingrene på hovedet af kablet, hvis du hiver i ledningen, kan kablet knække hvis det bliver udsat for meget spænding.

Det er ikke nemt at knække et kabel da der skal en del kræfter til, eller kablet skal være mørt efter lang tid i brug. Derfor er det ikke normalt at få byttet et kabel der er knækket i ledningen.

Mit barn siger

Hvis vi får et produkt der er skadet pga. brugen, og det er børn der har brugt det, får vi tit “Mit barn siger det har det ikke gjort”. Vi har haft en kunde der sagde “Min mor er 80 år, hun vil aldrig rykke den i stykker, det ved jeg”.

Og så kan folk sige “står du og siger jeg lyver”.

Vores svar er, det er ikke sket af sig selv.

I disse situationer hvor det er klart det er brugeren, og folk stiller sig på tværs fordi de bare vil have et nyt produkt, som de selv har ødelagt, kan vi sågar få trusler om negative anmeldelser.

Men vi lader os ikke kue af trusler og bruger således købeloven.

Vær ordentlig

Vi vil gerne ombytte hvis produktet er skyld i fejlen, men er det dig, ombytter vi selvfølgelig ikke.