Tjenesten Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på

Tjenesten Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på, er desværre ofte et resultat af du har, eller har haft Avast eller AVG.

Tjenesten Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på
Fejl : Tjenesten Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på. Brugerprofilen kan ikke indlæses

Møder du den her fejl? Har og bruger du (eller har brugt) AVG antivirus? Det er sandsynligt.

AVG og Avast

Påstanden er baseret på, at de i skrivende stund 47 ud af 50 computere, vi har lavet med denne fejl, brugte AVG. Hvad angår de tre andre, var der 2 med defekt harddisk, mens den sidste havde brugt AVG.

Vi snakkede med en fra den lukkede Expert i Hadsten, og han var enig – de har oplevet samme fejl i Randers, hvor han arbejder nu.

Der er 4 måder at lave fejlen på – men kun én rigtig.

Inden du går i gang, er det vigtigste at få dine data ud af computeren hvis du har fejlen Tjenesten Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på. Det gælder dokumenter, billeder mm.

De fire måder at lave fejlen på er:

  • Lav en ny midlertidig bruger. Lås evt. administratorbrugeren op med denne kommando i command promt: ”net user administrator /active:yes.” Træk herefter data ud, og reinstaller.
  • Prøv at bruge den medlagte Windows dvd og repair. Advarsel: vi har set, at den metode kan slette den defekte brugerprofil, så du ikke kan få dine data.
  • Der er flere guider til, hvordan du kan lave nogle databaseændringer i regedit.
  • Den rigtige metode: Slet alt, og reinstaller.

Reinstallation

Vi anbefaler en reinstallation, for efter alle de hurtige fix (dvs. nummer 2 og 3) vil problemet dukke op igen efter 1-2 måneder, selvom AVG afinstalleres.

Vi har set fejlen med AVG 2012, AVG 2013, AVG 2014 og AVG 2015. Både i gratisversionerne samt i betalingsversionerne. Vi mistænker, at det er en fejl, som sker mellem Windows og AVG, men at det er AVG, der er for dårlig – for det er langt fra den eneste fejl, vi har set på computere med AVG.

Harddisk fejl

Husk også: Tjek harddisken evt. med en overfladescanning. Så du er sikker på, at der ikke er malware på din PC. Og skal du reinstallere, så overvej at skifte din harddisk til en SSD harddisk, hvis det er en af de mekaniske modeller.

Har du fejlen Tjenesten Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på eller spørgsmål?

Du kan altid kontakte os på 61303866 eller kontakt@hadstencomputer.dk

Close
Cart (0)

Ingen varer i kurven. Ingen varer i kurven.