...

Tjenesten Tjenesten brugerprofil

Tjenesten Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på, er desværre ofte et resultat af du har, eller har haft Avast eller AVG.

Møder du den her fejl med din brugerprofil når du vil logge ind i Windowos?

Har og bruger du (eller har brugt) AVG eller Avast antivirus? Det er sandsynligt de er skyld i det.

Brug ikke gratis sikkerhedsprogrammer. Brug et godt sikkerhedsprogram som Norton.

 

AVG og Avast

Påstanden er baseret på, at de i skrivende stund 2018 at 47 ud af 50 computere, vi har lavet med denne fejl, brugte AVG.

Hvad angår de tre andre, var der 2 med defekt harddisk, mens den sidste havde brugt AVG før.

Vi snakkede med en fra den lukkede Expert i Hadsten, og han var enig – de har oplevet samme fejl i Randers, hvor han arbejder nu.

Vi ved ikke helt præcist hvorfor denne fejl sker, men der sker en fejl i brugerprofilens filer. En mistanke er enten skrives der nogle forkerte informationer eller der slettes nogle vitale systemfiler for brugeren.

Tjenesten Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på

Der er 5 måder at lave fejlen på – men kun én rigtig.

Inden du går i gang, er det vigtigste at få dine data ud af computeren hvis du har fejlen Tjenesten Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på. Det gælder dokumenter, billeder mm.

Det vi skal lave nu kan slette din data hvis du er uheldig.

De 5 måder du kna forsøge at lave fejlen på.

1. Lav en ny midlertidig bruger

Lås administratorbrugeren op med denne kommando i command promt: ”net user administrator /active:yes.” Træk herefter data ud, og reinstaller hele computeren hvis du ikke vil lave en ny bruger.

2. Lav installationen

Prøv at bruge den medlagte Windows dvd og repair eller en USB installationsdisk. Advarsel: vi har set, at den metode kan slette den defekte brugerprofil, så du ikke kan få dine data. Denne metode virker næsten aldrig.

3. Database og regedit

Der er flere guider til, hvordan du kan lave nogle databaseændringer i regedit. Det giver næsten altid flere problemer.

4. Start forfra

Den rigtige metode: Slet alt, og reinstaller. Brug dog evt. den første metode, eller tag din harddisk fysisk ud af din computer og sæt den til en anden, for at trække data ud. Alternativ er at boote op i e ubuntu linux USB boot og kopierer dine data ud på en USB harddisk.

5. Backup

Prøv at rulle systemet tilbage hvis den tager backup. Vi oplever dog alt slettes i brugeren selvom den siger den genetablere en backup.

Tjenesten Tjenesten brugerprofil – Reinstallation

Vi anbefaler en reinstallation, for efter alle de hurtige fix (dvs. nummer 2 og 3) vil problemet dukke op igen efter 1-2 måneder, selvom AVG afinstalleres.

Vi har set fejlen med AVG 2012, AVG 2013, AVG 2014 og AVG 2015. Både i gratisversionerne samt i betalingsversionerne. Vi mistænker, at det er en fejl, som sker mellem Windows og AVG, men at det er AVG, der er for dårlig – for det er langt fra den eneste fejl, vi har set på computere med AVG.

 

Harddisk fejl

Tjek harddisken med en overfladescanning. Så du er sikker på, at der ikke er malware på din PC. Tjenesten Tjenesten brugerprofil kan skyldes skrivefejl.

Skal du reinstallere, så overvej at skifte din harddisk til en SSD harddisk, hvis det er en af de mekaniske modeller du har.

 

Har du fejlen Tjenesten Tjenesten brugerprofil blev ikke logget på eller spørgsmål?

Du kan altid kontakte os på 61303866 eller kontakt@hadstencomputer.dk

Denne fejl er opstået mange gange før 2020. Det er som om herefter er det ikke tit vi støder på den mere.
Du kan læse på microsoft om mange brugere der har denne fejl i sin tid. Se en af disse artikler og brugetjenesten på engelsk, klik her for at se den på Microsofts hjemmeside.
Tjenesten Tjenesten brugerprofil

Ring mig op

Det der med IT er ikke altid så let, derfor tilbyder vi at ringe dig op, sådan du med egne ord kan forklare dit problem, så kommer vi med løsningen.

Hadsten Computer - Vi hjælper dig via fjernsupport

Har du problemer?

Vi hjælper dig via fjernsupport

Pr. påbegyndt kvarter, kr. 200,-